Enough me! Its you now!

Wednesday, March 7, 2012

Rover in Pangkor (Part 2 of 2)

Assalamualaikum...

Okay, moh sambung pasal Pangkor.. On day 2 and day 3 pulaksss..

Day 2, kitorang naik banana boat, 2 kali pusing kat...dia bawak sampai kat tengah-tengah laut nun. Kecut perut aku, mmg jerit2 la bile dia pusing2 ligat..budak tu mmg saja..(tak kot)..So, after banana boat, kami di bawa untuk ke snorkling kat Pulau Giam. Bro tu letak kami kat the other side of usually-snorkeling-spot. Masalahnya, air terlalu cetek and bnyk sgt "Timun Laut". Besau gile..air takat paras betis pun dia ada, da besar cam lengan budak umur 2-3 tahun...besarrrrrr..erk..

Aku mmg penggeli, sekian (dan abaikan kenyataan ini).. Kawan2 aku pun tak ley tahan tgok timun laut ni, so, kitorang balik pantai and try to go the other side using pulau, which means, kena kredah hutan. Redah punya redah, akhirnya sampai ke tempat orang yg ramai snorkling tu. Ku sangka panas, rupanya hujan di tengah hari.. Diingatkan sekali lagi, aku tak berniat apa-apa and tak berniat untuk menyakitkan sesapa dengan bakal-kenyataan iku ni.

After keluar daripada hutan nipis tu, kitorang masuk kat kawasan air yg penuh dgn coral, which kawasan dlm tali. Oh no, coral mmg tajam, kawan aku luka jari behliau and berdarah..bnyk... Bila duduk atas pantai...mmg ramai orang berlukaan di sitew. Termasuklah budak comel kecik yang nangis tak berhenti.. Orang besar pun tahan sakit cam nak gile, inikan plak budak kecik..aaaaa...nanes..

Kitorang benti snorkling, and lepaking atas pulau Giam.. Okay, aku bwk RM10 dlm poket sbb my mom selalu pesan "if kita ke mana-mana, bawa at least RM10 dlm poket in case kita lapo or sesat"..hehe...beli burger la..ape laie..burger ayam biasa RM3 satu..hehehe..sudahnya, bro yg anta kami tadi, amik kitorang and then, kitorang balik bilik and tido after mandi and solat. It is a good though. Be with nature, mmg cantik tempat Giam tu, but not a snorkeling port. Hehe.. Sorry its harsh, but its a fact (statement with no harm syg!)

Malam tu, ada BBQ session yang disediakan oleh pihak agent. Kitorang tolong masak sbb kitorang sampai dulu..and paling best, dipanggil pembantu oleh other tourists (WTH?)..its not that I'm unwillingly be a waitress or what so ever, but feel ashamed when you are asking too much food, even in your plate still have it bang~ Okay, move on... Akhirnya, after like 1 hour of tolong panggang, kitorang makan tak hengat donia.. mmg sedap, ada ketam, ikan, lala, ayam.. Bila other tourists da balek, abg2 tour giude tu bg semua lebihan yg teramat bnyk pada kami :) Ape lagi, makan la sampai rasa tak muat seluar :P

After makan, dok jln2 kat kedai selipar, amik gambar lompat2 kat tepi pantai malam2 buta. Hehehehe.. Seronok! Balik bilik, pastu tido sakan sbb penat main air time siang.. Bayangkan, dari pukul 8pg till 3pm dok dlm laut, pastu, mlm plak makan bnyk2..Mmg jadi ulau le..aku akhiri malam ke-2 aku dgn pack barang2 and kemas2 beg...

Day 3, pagi2 buta da keluar bilik rite after subuh just for sightseeing in Pangkor in the morning..Took several pictures and my phone..tettt....kong..kong...hehhee...ini je yg sempat ambil.

jalan sampai hujung teluk nipah

After sarapan, hari mula menunjukkan kegelapan and gerimis mula membasahi lantai bumi Pangkor. Pulau ni sedih kot sebab kitorang da nak balik (omo~!) ..hehehe.. After sarapan, kitorang bertolak balik..Balik tak payah bayar tiket..FOC, hehe. Sampai-sampai jer, terus borong cenderahati kat waterfront..and then, sambung shopping kat deretan kedai2 after melintas jalan. Situ sangat murah okay! Waterfront mahal! Menyesal! Tapi, mahalpun, aku borong hampir RM100 for foods and FM.. :P Paling menarik aku jumpa benda best..tgok gambar le..


first time aku jumpa ini..nda berani terai

After shopping sakan, kitorang cari surau nak zohor. Memandangkan hari da makin gelap, so kitorang ingat nak solat kat depan jetty since ada surau. Tetapi, apakah??? heheeh...langsung singgah masjid yg berdekatan untuk solat jamak memadangkan kitorang akan sampai S.Alam after Maghrib :)

eh, Sunday closed la mak!

As conclusion, mmg best sbb:
1) Da lama aku tak pergi Pangkor
2) Kawan2 yg buat menda ni best

Ini antara gambar yang aku sempat ambil dengan kamera HP-mini aku.. Kualiti mmg nanhado.. Hehe..p/s: gambar mmg tak bnyk ye kawan2, sbb aku tak bawa kamera cap ayam aku tuh..and pulau ni aktiviti air..mmg tak de la kekdahnya..

Pangkor in the morning, evening

burung enggang pun hado

Okay la till then...


No comments:

Post a Comment