Enough me! Its you now!

Monday, March 5, 2012

Rover in Pangkor (part 1 of 2 )

Assalamualaikum..

entri aku kali ni aku mulakan dengan first day aku..second day, third day, nanti dulu ea...walaupun, aktibiti aku tak bnyk mana, tapi aku dpt ketenangan and masa kualiti ngn kawan-kawan aku..esp, my buddy yang bakal berkahwin...no more my travel partner..huk3 (emo plaks). By the way, kitorang g Pangkor guna pakej from GoPangkor.com sbb member aku ni malas nak wat inteneri, sbb busy katanya. So, kami amik je pakej. Hasilnya, rm230 shj tuk 3h2m yg memang berbaloi. itorang amik tiket shah alam - lumut..tiket rege rm24.80 sehala, pukul 9pg. Nak dijadikan cerita, aku rasa kalo drive dari shah alam ke lumut, tak de la jauh mana, tapi bus ni guna jalan lama, kuala selangor, teluk intan, dia lalu la..huish, kul 230 ptg kitorang sampai.

Tiket, jeti and kami

Beli tiket kat jetty. Rate ferry, rm10 return. Okay, ni plak gambar kat waterfront, jetty and tempat tiket ke pangkor..layannnn~


jeti yang menghubungkan Lumut dan Pangkor

jari and tiket kitorang ke Pangkor :)

kedai baju kat waterfront (skirt and baju ala-ala flowy sgt murah compare dgn shah alam; cenderamata dLL

pemandangan dalam feri from my seat

Sampai sana da pukul 4 ptg gitu. Terik, panas pantai. Itam terus muka aku yg dah itam nih..kekekek.. Tak lama tu, tour guide kitorang bg Aya Chalet, 2 bilik for three. Besau gak le, just ada katil, bilik air (bershower), and tV. That is it. But, for a pulau, what can you expect? Padang golf? Hehe. Sepangjang jalan nak ke chalet tu, bnyk chalet yg kitorang jumpa and most of it, sgt dekat dengan pantai. Kalo nak betul2 depan pantai, ada chalet nama dia seawaterfornt ape tah. Tak ingat kekdahnya..hehe...Most of chalets here are renovated from a house. So, kedudukan chalet2 ni agak berterabur and dekat dengan satu sama lain.

tour guide ngah uruskan penginapan and bilik aku (abaikan barang2 atas katil)chalet sebelah yang spazzing gilos..mat minah salleh sume duk sini, mmg ala western design chalet dia

Dari chalet to pantai, dlm 5 minit jalan kaki. Petang tu, after solat jamak sume, kami redah pantai, tak mandi pun, just basah2kan kaki..mungkin sbb terlalu penat nak mandi, therefore, amik angin udoh. Kalo redang and perhentian or pulau sekitar laut china selatan, airnye nampak biru2, sini, air nampak hijau..hehe..hijau mata ku..damai jerrrr...

assorted pictures at Pangkor

Nak dekat maghrib, kitorang balik bilik, mandi and solat. Encik tour giude kitorang da pesan suh tuggu kul 8mlm tuk dinner seafood. Kedai yg kitorang makan tu mmg best, sedap woo...Ikan 3 rasa and sayur campur. Kalo makan sendiri, mau dekat rm40 tuk 4 orang :) o ye, time tu hujan renyai2, jadinya, kami kena makan dlm kedai. Ada la mat salleh ni 3 orang ni da angkat meja dorang kat tempat yg kosong, located kat dalam kedai. What happen is, our tour guide ni pegi cop meja tu time mat sallehs tu, where mereka suma ngah amik kerusi dorang. Mmg sgt takut time tu and embarrassed since we are Malaysian (tapi aku pelancong jugakkan??).. Tour gude kami boleh gaduh ngn mat salleh tu pasal nak bg kitorang layanan istimewa..Cool. (omo~!)....After makan, kenyang da. tapi nak jenjalan and feel the nite life. Boring gak la, tak de menda pun memalam tapi best lepak tepi pantai. Kitorang main batu seremban sambil makan jagung...

Ak kalo atas pulau ni mmg tak bawak phone sbb malas nak pegang, so gambar nite life mmg nanhado..hehehe..Tamatla hari pertama kitorang, just relaxing from city and be with nature and friends (love you guys~!)..okla,
nnt aku sambung lagi ea, penat la taip panjang2 and tepek gambar kay..heheh...

And just my 10sents, pada pendapat aku, pulau pangkor ni sesuai untuk orang2 yang inginkan percutian pualu yg bajet, berilex2 and having fun time.

till then dear..


1 comment:

  1. akak pergi sana berapa orng ye?
    berapa harga pakej akak amek tu ye ?

    ReplyDelete