Enough me! Its you now!

Monday, June 4, 2012

Si kenit ke Bandung - part 3 of 5

Assalamualaikum korang~

Rasa cam lama plak tak sambung cerita ke Bandung.. Minggu lepas terlalu bnyk due date.. memandangkan yang ini, tak ada due date.. heheh, kita postponed je la entri aku ke Bandung ri tu..

Entri bahagian satu dan dua. *klik je, tok sah nak memalu.. hehehe*

Hari ke-3 (26th April 2012)

Hari ni, kitorang decide nak ke Tangkuban Perahu.. and makan kat Kampung Daun.. Ok, kita mulakan dengan Tangkuban.. memandangkan aku baca kat forum. mmg salah satu tempat yang wajib pergi di Bandung adalah Tangkuban Perahu, aku pun gigihkan diri aku memujuk si kenit yg suka shopping ni ke Tangkuban Perahu.. heheh... *jenuh weeeehhhh.. orang suka shopping ni* Dia dok nak g Pasar Baru je, tak puas shopping sbb dia tak beli pape.. dok belek2 je sepanjang hari ke-dua tuh.. Tu la, sape soh tak beli bebanyak mek oiiiii *kui3...* So, kami gerak dlm area 9am.. Pemandu kami tuk hari ni Narco.. Baik budaknya. Muda setahun dari aku, da kawin, and ada anak sorang.. *Mak aku inspektor tak bergaji.. heheheh*.. Bini dia sebaya si kenit ni.. *motip aku cerita pasal Narco plak?? *.. Ok, meh sambung.. 

Before nak ke Tangkuban, kami singgah di mesin buncit duit!! arrggghhhh.. kan aku da kata, duit aku tak cukup.. si Narco pun, bawak la ke mesin buncit duit ni.. tapi singgah pertamina dulu... apa itu pertamina? tempat petrol.. stesen minyak derr.. yang paling best, aku sempat snap gambau rege minyak dorang.. MURAH dari kita.. *heran... ajaib*.. t aku tunjuk kat entri gambar sekitar kat sana *korang ley rujuk sini*.. sudah isik petrol, g la CIMB Niaga.. tak de cas tau time aku kuakan sejota rupiah tu.. *hebatttt...er.. ke aku tak sedar?? T_T*.. 

Macam bese... kunin ye bang! eh, kunin ya pak!

CIMB Niaga syariah.. peti atm kat lua shj and paling penting, tetutup, tak cam tak sini, terbuka..

Pagi-pagi lagi da bukak kedai and perniagaan merupakan satu perkerjaan yg normal disini

Kira-kira kul 11 or 12 pm sampai la kat Tangkuban Perahu.. Narco da pesan siap-siap, nnt sampai kat atas, ada orang akan menjual dengan bnyk dan ada orang akan jadi tour guide untuk ke bawah.. kawah ratu kot.. *tak ingat da... aku da tua kekdahnyaaaa..wu3*.. So, dia kata kalo nak turun mmg mahal charge, if tak nak, cakap tak nak.. Dia kata tak ada paksaan gitewww.. Memandangkan aku ada pengetahuan dari research kat blog-blog, forum-forum *terima kasihhhhh*... aku boleh laaaaaaaa agak ape yang budak tu cakap.. hehehe.. 

Sesampai kat sana, mmg bnyk gila orang pujuk beli itu ini.. mmg tak tertahan godaan.. aku da btau mak aku awal2, jgn beli pape,, kang tak pasal2 je..seb bek mak aku kentalllll... *^^*.. Kami dibawa menghadap orang yg nak bawak kami turun ke bawah tu. aku mmg tak nak, jadinya, muka aku mmg tak berminat, keras gila hati aku kat sana.. So, mmg tak turun.. Aku and Kak H berdua ke toilet dulu.. Ya Ampun, cantik banget toilet mereka.. masuk tak perlu bayar, just dermaaaa tuk kebersihan.. tak macam kita, sume bayau.. *nak minum air, bayar, nak buang air pun, bayar!* K la, aku malas nak celoteh panjang, aku layankan korang ngn gambar-gambar yg si Narco amik, aku amik and Kak H amik.. 

Toilet kat Tangkuban Perahu.. cantikkan?
 
 
 Wajib bergambau kat sini kan? aku snap la se dua keping.. walllaaaahhh~~

Pekerja gov yg sedang beri penerangan tentang Tangkuban Perahu

Mengikut pusingan jam: tiket masuk tuk kereta, aku n kak H kecut perut, kami lagi, dan laaaagggiii ^^


Pekena jagung panas, sedap.. Makcik penjual kata sudah 2 minggu tak hujan.. time aku makan ni, hujan gerimis..

  
Pemandangan dari tempat aku pekena jagung bakar

 Pemandangan depan  dari bangku aku makan jagung.. jalan terus untuk ke kawah dengan guide..
Salah satu kedai cenderamata kat kedai-kedai Tangkuban Perahu,  mak sempat rembat angsa 2 biji and bekas panjang tu *made from batang paku pakis gajah*

Mengikut jam: Deretan kedai dari atas, kedai-kedai and baju Tangkuban yg dirembat kak H.. 
si kenit tak beli pape sbb nak simpan duit ke PB pasni :P

 
Kabus tebal sbb hujan makin kasar..kabus tu datang sekali gus, macam ditiup laju.. seram gak weh.. sejuk time nihhh..
masa ni kami dah makan jagung and g jamu mata, tak sedar da lama shopping mata.. Narco da cuak takut kami ikot orang tu pegi bawah.. heheh.. sori la dik, kami bershopping mata pun laammmaaaa tau... hehe :)

Tangkuban Perahu ni sgt menarik sbb kat Malaysia tak ada! hehe.. pokok kat sana pun kering-kering.. aku pun tak tau kenapa.. tapi pemandangannya.. masyaAllah.. cantik.. aku termenung panjang kat sana.. tengok sekeliling aku.. macam tak percaya dengan apa yg aku tengok.. Allah bg peluang aku untuk tengok ciptaanNya.. masyaAllah.. peniaga-peninaga tak putus-putus follow kami and pujuk kami beli.. kata dorang "beli kak, buat pecah telurnya".. aku sayu juga dengar.. tapi, aku yakin, sehari mereka mampu jual bnyk sbb ramai lagi orang yg datang Tangkuban.. so, aku senyum and kata "tak apa la pak.. sy tak berminat yaa.. maaf".. *bunyi kasarkan?? tapi kalo dibaca dengan sore CT.. lainkan?? heheh*

Balik Tangkuban, kami ke Kampung Daun untuk lunch.. da pukul 3.. sume da abih.. nak rasa pisang keju pun tak berkesempatan.. yg aku dapat rasa, pisang goreng.. walaupun pisang goreng.. ianya SGT SEDAP!! bertemankan air sungai di sebelah tempat makan.. mmg enak kalo tido kat sini.. kereatip betol orang Indonesia ni *thumbs up!*.. Narco segan nak makan ngn kami, jadi kami tapaukan dia nasi goreng.. ni gambar kat Kampung Daun.. *kampung Daun ni restoren tau, tapi gedabak besau..concept: open air and nature*

Pisang goreng tabur madu and kacang.. sedap sgt..

Si kenit snap gambar ni sbb orang ini kachak bangettt *kata dia laaa--sore mendatar--*

Antara hidangan pesanan kami

Sebenarnya, aku tangkap gambar n nak tunjuk kasir (cashier).. dan juga, pembuluh tuk panggil pelayan
Camwhore kat depan, tepi, pintu masuk Kg Daun

 Sekitar perjalan pulang ke Pusat Bandar Bandung, lebih tepat, ke Pasar Baru

Kitorang sampai Pasar Baru dalam kul4 or 4.30ptg kot.. mmg da sendu PB time tu.. hehehe.. most kedai da tutup and kitorang beli je, sambar je pape.. kali ni, aku beli kain kat sir cinta.. cantik sgt.. kain dia lebih berat and batik dia ada kilat2.. aku rembat satu je.. sbb aku punya target, nak beli kain chiffon yg tak payah gosok tu.. so, da rembat kat sir cinta.. terus beli kain kat dasar lantai 1 *ke lantai dasar 1?.. konpius jaaappp*.. er... tak pe la.. janji aku beli kat bawah laa.. heheh.. aku ngn kak H tamat membeli dlm kul6 *plus minus* gitew.. si kenit tak balik lagi sbb dia g sendiri.. mak aku da duduk kat dlm kereta sbb da tak larat.. hehehe... sian maaakkkk... TT..

Sudah menunggu si kenit.. tengok dia tak beli pape pun... hehehe.. penat tawar, tapi tak dapat kot.. sbb muka cam bebudak... *dia 21 btw*.. hehehe.. merungut2.. sudahnya, Narco ajak g Toko Tiga.. rembat sehelai baju tuk abah... nak beli tuk zarip.. tak de saiz plakkk... adehhh... *kalo ko baca ni, jgn kecik hati kay?? heheh*.. macet tul time kitorang nak ke Toko Tiga tu...

 
Macet.. macet

 
Toko Tiga.. da kul 7 time ni.. tak bnyk amik gambar sbb aku ralit pilih baju bajan

Sudah ke Toko Tiga, kami ke FO di Jalan Dago.. tak de apa yg aku beli, just tgok-tgok shj.. Kak H dok beli tees di jalanan.. oh ye, ada crocs kat tepi-tepi jalan.. ori kah itew? kat KL ni kalo tepi jalan, mmg confirm tak ori.. walaubagaimana pun, aku tnye kat dorang, ori? dia kata.. ye..

Waduh, aku tak beli pun sbb aku mmg rasa tak ori.. harga? murah la jugak.. dlm rm50 duit kita.. patent tu mmg tak de kat Msia ni.. or tak sampai lagi.. sbb yg dua color tu.. menarik.. rasa nyesal gak tak beli.. heheh.. masa ni tak de gambar, sbb bateri kamera aku habissss... huk3.. sdey.. sdey.. kami tak makan malam pun.. Narco hantar g kedai roti.. and kitorang borong roti cam tak hengat donia.. tapi, last2 tak makan pun, sbb da penat sesgt.. so, tido and rehat.. esok nak g Kawah Putih pula.. 

Tu enri berikutnya kay? Sabau.. heheh..

Till then,









No comments:

Post a Comment