Enough me! Its you now!

Monday, April 29, 2013

Berlibur di kota Jawa Timur: Surabaya

Assalamualaikum...

Sihat semua? Alhamdulillah, aku baru sahaja touch down dari Indonesia, Jawa Timur.. Kota Surabaya 27hb yang lepas, yakni hari Sabtu.  Percutian selama 5 hari ini sangat bermakna sebab banyak berlibur di wisata-wisata menarik di kota Batu, Bromo, Malang dan Surabaya sendiri.  Aku letak teaser dulu and ini nombor pak pemandu pelancong kami, Pak Nur (+628130989200).  Orangnya baik sekali, cakap je korang nak g kedai mana, murah ke, mahal ke, mesti dia usaha untuk bawakkan.  

Pemandangan dari cerun bukit.  Kabus mulai memenuhi sekitar Bromo. Subhanallah, cantik sekali

Cerita tentang Surabaya akan menyusul.. bila? nanti la ea.. If korang ada pertanyaan tentang Surabaya, just komen or email ye? InshaAllah, aku akan cuba menjawab segala pertanyaanmu itu sahabat.. :)

Till then,




p/s: aku juga ada jual hasil rembatan di sana.. ley tgok kat FB ni... ;)

16 comments:

  1. citer banyak-banyak sikit zette pasal surabaya nanti, ada plan jugak untuk pergi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. inshaAllah.. aku akan cuba siapkan segala entri yang tertunggak... hehehe.. tak ada trip dah lepas ni.. just 2 trips.. bile ko pergi?

      Delete
    2. belum beli tiket lagi zette, kalau jadi, surabaya 1st nak jejak kaki dekat indon, hehe...compare dengan bali, sini macam lagi best jer.kalau takda aral melintang, maybe dalam tahun ni jugak...

      Delete
    3. surabaya best tang wisata, contohnya, bromo, kebun binatang, air terjun (yang danny and the gang pergi), dan lain-lain.. aku tak sempat nak cover semua sebab pengikut2 mahu shopping... :)

      bawak duit lebeh~ heheheh

      Delete
  2. okeh..
    saya dah save no Pak Nur!

    ReplyDelete
  3. Perlu stamina yang tinggi ke untuk membuat pendakian tu semua. Maklumlah lutut dah kendur...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. awak patut daki... saya tak daki pun sebab m.a.l.a.s..

      best tau.. if mendaki lagi mencabar but it is priceless~~ :)

      Delete
  4. Tempat yang aku cancel gi februari lepas.. sob sob.
    Makan hati je la dengan ko :(

    Apa-apapun, esok aku akan ke indonesia jugak tapi 3hari jah kekeke.
    1st time nak jejak indon.. jakun kan aku? huhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. la, nape makan hati ngn aku? aku pun tak g gak... sob,sob..

      wahhhhh.. bagus-bagus... nanti ley la cerita indon guane dari kaca mata ko... another new perspective... :) cant wait!

      have fun gep!

      Delete
    2. boleh jadikan panduan ni...
      agak2 berapa bayaran pemandu pelancong utk 5 hari tu ye zette?

      Delete
    3. untuk satu kereta avanza... rp400k (sehari).. minyak asing... mahal if sorang.. murah if pergi berempat or berlima... :)

      Delete
    4. erm...not bad. okeh, sambung la story cecepat, boleh 'cilok' itinerary. heee

      Delete
  5. Oittt! Senyap2 dah sampai Surabaya. Wah2! I seriously misse the view of Bromo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh.. senyap je.. tapi entri mungkin belambak lagi tetangguhhhhh.. heheeh :)

      Delete
  6. Saya hubungi Pak Nur +628130989200 tapi x dpt...

    ReplyDelete