Enough me! Its you now!

Saturday, March 24, 2018

Perth, Wait Awhile (WA) - Day 5,6,7 and 8 (END)

Assalamualaikum...

**entri ini ditulis 3 tahun lepas. Aku minta maaf sangat-sangat. Semenjak jadi pelajar ni, makin tak mampu menulis blog**untuk penginapan di PERTH, kawan aku ada rumah tumpangan (homestay) di sana, ini FBnya.

Salam jauh dan mohon maaf atas kelewatan untuk info ke Perth.  Korang boleh refer link-link sebelum ini seperti dibawah.  Jujur aku cakap, sudah terlalu lama aku tinggalkan cerita Perth ni.  Aku akan cuba sebaik mungkin untuk memberikan itinerary aku!  Dan, jika yang inginkan nombor Haji Yon dan ada yang hantar banyak komen dan lain-lain, aku minta maaf.. aku tak sempat nak reply.

Entri untuk Perth, klik sini.
Entri untuk Perth, day 1 (24 Ogos 2013), klik sini.
Entri untuk Perth, day 2 (25 Ogos 2013), klik sini.
Entri untuk Perth, day 3 (26 Ogos 2013), klik sini.
Entri untuk Perth, day 4 (27 Ogos 2013), klik sini.

Untuk hari ke-lima, kami bergerak ke selatan Western Australia.  Pendek kata, dari utara ke selatan. Untuk apa drive sejauh itu?  Untuk melihat rumah api yang famous tu dan, pertemuan antara 2 laut. Masa kami sampai, dah malam dan cuaca agak sejuk.  Bila dah check ini motel, its really freezing in there!  The room is nice and cozy, but the lack of heater make us shivering and berada dalam duvet je sepanjang malam.  Esok pagi dah check out sebab nak pergi melawat tempat paling hujung dan dekat dengan kutub selatan, yakni, Rumah Api, or Cape Leeuwin Light House. Untuk pengetahuan lebih lanjut, boleh digali di WIKI.

Gambar ehsan: Sini

**Maafkan aku juga, gambar lama semua sudah tiada. Yes, TIADA. Hilang. Menangis

Sesudah itu, kami berangkat pulang.  Harapan hati nak melawat Margaret River Chocolate Factory dan lain-lain, tetapi disebabkan bergambar sampai lebam kat ..., makanya, habis semua terlambat dan tak sempat.  haha..

Kami tiba lewat malam di rumah Haji Yon.  Dah sampai, makan, rehat dan tidur.  Esok dan lusanya nak pusing-pusing Perth city.

***

Perth, day 6 (29 Ogos 2013)
Pagi tu, kami hanya berehat dirumah dan mula keluar rumah hanya selepas selesai urusan makan dan solat.  Kami bergerak ke shopping complex dan mula membeli barang-barang souvenir dan lain-lain...

Perth, day 7 (30 Ogos 2013)
Hari ni, hari pulangkan kereta dan melawat Fremantle, for the last time.  Kali ni, kami mengambil keputusan untuk ke Churrios, other stores that sells fish and chips.  Akan tetapi, tekak aku memang suka the first stores, ....  Dah makan, masanya untuk pulang dan kemas-kemas barang.  Malam tu kami ke airport untuk pulang ke tanah air sebab flight pagi (day 8, 31 Ogos 2013).

***

Okayyyyy, alhamdulillah. Tamat sudah entri Perth.  Its not that much yang aku boleh share selain itinerary.  Kalau ditanya bajet, RM3,000 kot, termasuk shopping.  Maybe sesetengah orang, perkara yang ingin dibanggakan dan ingin disharekan, percutian/ trip korang murah lagi dari trip aku.  Tetapi, aku tak ambil port pun sebab its an individual perspective.  How do you see your vaccay is.. kalo ko rasa murah itu yang perlu dibanggakan, please do so.  Kalo ko rasa dapat melawat semua tempat dalam trip ko, feel free to brag bout it too...

For me, its more kepada how much AKU berubah dan AKU menerima diri AKU yang sebenarnya. Trip Jepun aku mengajar aku erti sabar dan persahabatan.  Ajar aku, siapa aku sebenarnya.  Ajar aku mematangkan dan perlu berubah.  Alhamdulillah, aku dah mula berubah dan aku akan lebih berusaha keras untuk berubah.  Its different and this is one of the trip (Japan) yang buat aku rasa aku makin dekat dengan-Nya.

Till then,

1. All the best dalam pengajian nya ya.. Sambil2 tu explore lah the place & share dgn kami.. Take care..

2. Very impressive and informative post share about your Perth traveling within this post share. Thanks a lot for these info. Long Term Serviced Apartments Perth | Homestay And Accommodation Assistance WA

3. It s a very useful page. Thank you. ca396ba8089bcfa5f8353f9731ae6947
    gokcebey
    esenyurt
    eruh

4. Congratulations on your article, it was very helpful and successful. 7096ebdf693819d98b341a0a3c1413ac
    numara onay
    sms onay
    website kurma

5. Thank you for your explanation, very good content. 96370c24ff3732b14d6854709267346d
    define dedektörü

6. Thanks for your article. 1f24379bfddb534f5146e5d49c1eaf17
    evde iş imkanı

7. Lepas Aussie ni.... sambung la lagi huhuu..